Alla inlägg den 20 december 2007

Av Susanne - 20 december 2007 19:02

Var ute och gick med lillan idag, på håll såg jag två stora hundar som stod och nosade i marken, gräset var rätt högt och jag vet vems hundarna är och tänkte att matte leker nog med dem nere på marken, eftersom Klicka gärna springer fram så kallade jag på henne och kopplade henne. Bra tänkte jag vi behöver träna på hundmöte... hon tycker det är lite läskigt med andra hundar. När jag var alldeles nära såg jag att det fanns ingen matte... den ena hunden rusade fram och lillan blev först väldigt rädd, den andra hunden som verkar väldigt sund bromsade med ens in och blev fint försiktig. Klicka blev lugn och allt gick bra, men var är matte?? Jag ropade och då kom hon fram... De tränade, matte gick och gömde sig och hennes hundar skulle hitta henne, det var bara det att denna gång hittade hundarna något mer intressant i marken innan de upptäckte att matte var borta. Som det kan gå... Nu blev det bra iaf. Klicka fick träna på att det finns andra snälla hundar och man inte behöver vara rädd.


Jag är fortfarande hemma med Isak, traaadeeeet! Blir mest hemma träning med hundarna. Har ju en man som är supersportig, så han är ju iväg en massa, fast jag ska absolut INTE klaga för han är världens bästa man för mig! Jag kan alltid åka iväg om jag ska någonstans, vi har nog ett stort behov av att få vara egna människor både jag och Patrik vilket skapar stor förståelse oss emellan, det är ju bra!


Tänkte fortsätta med ingångsträning med lillan och stanna kvar... Malte tja, han och jag behöver uteträning, spår, uppletande osv.


Tovan sitter på planet hem nu (hoppas jag) ska bli mysigt att få hem henne!

Har faktiskt fått ett ryck och storstädat och julpyntat lite nu när jag gått hemma med Isak. Känns bra och julstämmningen är på väg... =o)

 Si jo lejter...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards