Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Malte is back!

Av Susanne - 17 april 2008 22:11

Och det med besked! Iaf idag... =o) Efter en jobbig period med Malte och hans konstiga beteende... som jag inte riktigt vet vad det är... kan vara som vi trott tidigare borelia/erlichias som satt sig på nervsystemet, eller ny teori EP... hur som helst så har han mått dåligt... ja han mår ju bra i mellan sina dåliga dagar men ändå...

Idag så har jag varit och tränat honom en stund på Näsbyhill, vi gjorde bara kul saker med en massa motivation och klick! Han gick som en klocka!!! Alla moment var som om han inte gjort annat på flera år... fast vi inte tränat lydnad på jag vet inte hur länge... Lite freestyletrix blev det allt åxå nu när han var så på G, ska ju snart blanda ihop hela programet med frisbeena...

Kul var det att träna honom iaf!!! Han är ju så bra när han är bra!!!!!


Klicka fick träna på att vara uppbunden idag medan jag tränade Malte... INTE kul sa hon =o(

Hon fick träna på gripande idag av apport och nu håller hon med glädje 5-7 sek, vi jobbar vidare... Vi tärnade även på halter och att ligga vid sidan... Jenny med Heffa kom och vi la en miniplats... Klicka ligger som en fjäder, redo att skjutas iväg när som... Detta måste vi jobba mer på! Det stod inte mer på programet idag. Jenny och Heffa har jobbat på bra sen jag såg dom sist!! Kul att se er! Ni har fått en jättefin kontakt, jobba vidare på den! (även lite på bakdelskontrollen... =o)...)


L8 kom och sa HEJ med sin supervallare Somolis Kevin, han hade varit och vallat hela dagen mellan hus och trädgårdar och längs vägarna utanför Trelleborg... bilder kommer och jag väntar spänt att få se dom! Kul att det går så bra för er i vallningen!!! Han är one of a kind! Det ligger i färgen... =o)

Lite fika gick ju lätt ner och en hel del vallarsnack blev det såklart åxå...


Nu ligger mina vovvar här och sover som små stockar... ja resten av familjen åxå... Så det är väl dags att inta ryggläge själv... eller... ser att Danette loggar in på msn... min goda hollänska vän och tränare i frisbee... http://www.martijnenkenzo.nl/... får nog vara uppe en stund till... =o)

 
 
Ingen bild

L8

18 april 2008 05:57


TACK själv! ALLTID mysigt med fika & en massahundprat :)
UNDERBART att Malte e på G!!! Han går ju fruktansvärt bra när han är på G!!! Glömmer aldrig hans fria följ i BURLÖV förra året...OJ vad bra det var!!!
Kul om ni kommer ut o tävlar igen!

KLICKA....vad kan man säga mer än att hon är så himlafräck! Kul att se hennes gripande på apporten igår! Hon är en tuffing & en arbetsnarkoman! HÄRLIGT!!!!

VI hörs!
KRAMAR i massor till er!

 
Ingen bild

Madeleine

18 april 2008 07:08

Hallå Skivarp;)
Ni är ju två riktiga mystjejer ni två, låter som en helt underbar eftermiddag;)
Vad roligt att Malte är på G ska bli kul att se honom live i lydnad;) Jag tror att Klicka kör efter uttrycket alltid redo på platsen för det kan ju faktiskt hända något kul!!!
Jag slår dig en pling under dagen för jag tänkte se om vi kunde ändra massagen till tidigare tid, berättar mera sen...
Ha en härlig dag
Kram M

 
Malin, Oscar och Zolo

Malin, Oscar och Zolo

18 april 2008 17:56

Hej på er

Härligt att Malte är på G det är ju aldrig roligt att träna när de inte vill eller är helt 100, vet ju hur det känns, Oscar tycker ju att det är pestigt att göra samma sak hela tiden. O klicka e ju bara för cool ser fram emot att träffa er på tävlingsbanorna framöver, det är ju dags för vår debut imorgon huahua.

KRAM på er och trevlig helg

http://tokigaflattar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards