Direktlänk till inlägg 7 april 2008

*** Light my fire ***

Av Susanne - 7 april 2008 20:50

Då var det dags för kennelträffen... äntligen!!! I fredags em när Patrik kommit hem då bar det iväg till Jönköping. Där mötte jag Åsa, uppfödare av Berger des pyrenee, vi packade om och in mina saker in i hennes bil och sen bar det iväg till Åkersberga, ca 3 mil norr om Sthlm. Låååång tid tog det att åka, tur vi hade mycket att prata om =o) Sent sent var vi framme och då blev vi varmt mottagna av Yvonne m familj. Lite vin och vidare hundsnack blev det innan sängen kallade...

8 var det dags att stiga upp... blev inte allt för många timmars sömn...

Varför ta en liten bit när man kan ta en stor???

Efter en god frukost med kul sällskap och en massa hundprat bar det iväg till Åkersberga BHK för att möta upp alla andra Light my fire hundägare och deras fantastisna hundar. Vi var ca 30 pers tror jag och en massa hundar, flest face rase men såklart även några poil long. Jag som är ny på rasen tyckte det var superkul att träffa så många samtidigt av denna härliga ras!

Oj vad många som gillar mig... läskigt... fast bara en liten stund...

Vi började med en kort presentation av oss alla och ett litet program om helgens övningar delades ut. Vi skulle ha lagtävlingar, vi fick själv hitta på lagnamn och hejjar-ramsa. Vårt lag The Pyrenee P.A.C.K, efter initialerna i hundarnas namn. Ramsan gick inte av för hackor den heller... =o)


Vi började med rallylydnad, det var Annis och Anthon som var representant för vårt lag, de klarade detta med bravur och med resten av laget hejjandes!! Sen var det dags för Siri och Cazire och snabbaste Bergern på 30m... gissa vad... dom hade snabbaste tiden...(ja ja... lika som Kjell och Lifa...) Uppletande då var det Agnetha och Pugh (Klickas kullbror), med tanke på hans unga ålder så jobbade han jättefint, sen att Åsa hade gömt det svåraste hon kunde var ju inte hans fel... =o).

Snygga Pugh, Klickas bror. 

Agility var nästa gren och åter här var det Annis och Anthon, strålande jobb! Nu var det äntligen dags för Klicka att göra själ för sitt namn... vi skulle shejpa fram ett beteende, det blev vinka, tog Klicka 23 sek!!!! =o) Nästa gren var godisträd, här var det åxå Klicka, hon hittade såklart alla utan problem, sen var hon inte snabbast... Nästa gren jaktinkallning, Siri och Cazire bra jobbat! inte helt lätt att se var matte tar vägen när hon gömmer sig och alla tittar på... Sista gren var stafett vi alla ilaget skulle ta med oss hunden från matte och springa runt en dunge, det var Pugh som sprang och han var jätteduktig, vi var inte snabbast med iaf...


Efter lite rastning av hundarna och lite paus, medans maten fixades så var det dags för tipspromenad. 20 frågor om hund och om Light my fire.

Det blev grillat!!! Första grillningen i år och det gav mersmak!!! Du är ett ess på matlagnig Åsa!! Mycket god mat bjöd du på!!! =o)

Härligt sällskap =o)

Efter mat blev det underhållning på hög nivå när Kjell visade upp ett freestyleprogram i tyllkjol..??... efter ett intern skämt mellan Åsa och Kjell...

Vilken show!!!


Vi avslutade denna strålande härliga vårdag med mer vin och hundsnack hemma hos Yvonne och Kjell. Sen var det GOD NATT för den dagen...

Åsa med Klicka, Ilse och Meja-

 ZzzzZZzzzz...!!!

Upp tidigt...zzz... trött var man!! Men iväg på ytterligare aktiviteter. Idag var det lite att välja på, spår, klicker eller agility. Jag höll i klickerdelen och vi började med lite genomgång inne och "klickerleken" Jag måste säga som Åsa att det var lika kreativa hundägare som hundar!!! =o)

Vi klickade för kontakt och stadga. Vi började även på nos och tass target.

Lilla Ludde var ju en superstjärna!! Bra tajming Victor!!! Kör hårt!!!


Efter ytterligare en utsökt måltid i form av pasta med en supergod tomatsås, Åsa avslöjjade var det är i som gör den så god som i Italien... =o)

nu var det iaf dags för mig och Klicka att spåra på dommarudden. Vilken vacker natur! Det var Trude som höll i spåret, tack Trude för tips och stöttning! Det var Christina med hunden Lieveling som la ut spår till oss, oj oj oj, vilket spår för min lilla 9 månaders tjej... Upp över "bergväggar" (jag är skåning...) vi korsade 3 gångstigar och en liten bäck... en snusdosa med köttbulle på mitten... ca. 350-400m långt och med spårupptag... gissa vem som spårade som om hon aldrig gjort annat??? Jo lilla, vad var det du sa Åsa, DIAMANT KLICKA... =o) Jag och de andra som följde efter i spåret blev lika glada och upprymda över denna lilla spårtjej!!! Nu vet jag vilken gren det blir för oss!!! Diamant Klicka... =o)

Tyvärr la jag ett aldeles för lätt spår till Lieveling... =o( SORRY!!! Hon spårade ju precis lika bra som Klicka och hade verkligen behövt en 3-400 m till med enkelhet!! En superhärlig spårhund!

Jag måste säga att alla hundarna överraskade lite, de höll en oerhört hög standard även de som aldrig spårat för, kul att se!!!


Väl tillbaka till Åkersberga var det bara att packa ihop sig och ta farväl för denna gång, TRIST!!! =o( Vi som haft så kul!!!... Skulle varat några dagar till... Det bar iväg till Jönköping, vi körde från Åkersberga vid halv fem och var i Jönköping vid 9. Gud vad tiden gick fort, vi hade hur trevligt som helst, jag och Åsa i bilen. Ja Åsa det är så lätt när man har samma tänk!! Kul!!

Från Jönköping till Skivarp var det bara jag och lilla Klicka oj, vad hon sov ;)


Det har varit en riktig superhelg!!! Tack alla!! Det var kanontrevligt att träffa er allihop. Hoppas vi ses snart igen!

Här nedan följer lite fler bilder från helgen...


//  Susanne & Diamant Klicka

 
 
Yvonne&Co

Yvonne&Co

7 april 2008 21:10

Varmt tack till dig för att du masserade Lifa. Det var jättekul att träffas. Jag hoppas verkligen att vi kan ses snart igen. Om du har någon helgkurs i klicker skulle jag verkligen gärna vilja gå. Och du är alltid välkommen att bo hos oss då du är i trakten!

http://www.facerase.biz

 
Åsa

Åsa

7 april 2008 21:47

Tack själv Susanne !!!!!
Tänk att så många timmar i bil kan gå så fort. Det är lätt när man har samma "tänk", eller hur ?
Klicka är verkligen en liten pärla. Nu även en "spår" diamant. Kan tänka att hon sov gott när hon kom hem.
Vi ses snart !!!!
Kram Åsa

http://www.nogg.se/kennellightmyfire

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

8 april 2008 11:01

Roligt att hitta ännu en berger på nätet! Jag har länkat till dig, hoppas det är okej :)

http://www.gossarna.com

 
Cilla

Cilla

8 april 2008 15:52

Hej Susanne!
Så härligt att det blev så bra med Klicka och dig, jag är så glad för det! Jag hade velat se alla Face Rase, de är väl ganska olika både i färg och utseende. Jag räknar kallt att ni tar er till SM, både i lydnad och spår. Vet du, det blir faktiskt en del klickerträning här, fast det känns som jag får gå på kurs hos dig snart! Med det vi framför allt ska göra är att discdogg!
Ha det gott så hörs vi snart
I miss you
Cilla

http://tuva.doggyblogg.se

 
Emma, Skott & snart Krut

Emma, Skott & snart Krut

8 april 2008 19:26

Oj, oj,oj vilken helg!! Inte undra på att du lät lite trött när vi pratade igår ;-)
Förstår att det var en intensiv & rolig tillställning & klart att hon gjorde skäl för sitt namn! Men hon är ju en prinsessa...
Vi hörs senare i veckan!
krameli kram

http://www.dualdogs.dinstudio.se

 
L8

L8

8 april 2008 22:01

Hejsan Vännen!

Vad underbart Ni har haft det i helgen!
Klicka,ja, vad kan man mer säga än att hon är fantastisk!! Härliga speedy-bollen ;-)

Ps. MALTE är ju oxå en underbar hund....Ds
Vi hörs min Vän!
KRAM

http://www.l8ardin.cybersite.se

 
Christina & Lieveling

Christina & Lieveling

10 april 2008 21:07

Hej!

Vad roligt att hitta din blogg. Men jag måste nog säga sorry för spåret som jag la åt dig och Klicka... Jag la ett "Lievelingspår" och hade inte en tanke på att din lilla tjej bara är 9 månader, men vilket spårhund hon är!!!!! Jag blev lite nervös när jag upptäckte vilket spår jag lagt och kom på att hon inte är så gammal men hon spårade imponerande bra. Helt klart måste ni satsa på spåret!!

Det var roligt att träffa er och vi ses garanterat igen!

http://www.malamuteberger.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards