Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Helgens träning...

Av Susanne - 20 april 2008 20:24

Igår var jag med och höll kurs på Näsbyhill. Jag pratade om hundmassage och stretching på teoridelen. Vill du läsa mer kolla in min hundmassage sida se länkar. Klicka fick vara med på ena kursen, en allmänlydnad 2. Hon är jätteduktig på att vara bland andra hundar!!! Bryr sig inte alls om dom när vi tränar, det är så skönt. Vidare den dagen hände inte så mycket. Patrik var och spelade kort med några polare... kom hem vid halv 5 imorse... kl 8 bar det iväg för Malte och Patrik att träna agility hos Emelie. Idag gick det mycket bättre än förra gången. Malte var mer med och jag var ju inte där och störde mig...

Jag lämnade Isak till farmor och farfar, TACK för att ni finns och ställer upp så mycket!!!

Sen var det iväg att spåra med aktiveringskursen. Pernilla la ett spår till Klicka ca. 300m med 5 dosor... det låg ca. 1,5 tim vinklar och böjjar över stock och sten gick det. Gissa vem som gick som en klicka... eller klocka menar jag... ;o). Hon är ju så duktig den lilla diamanten...

Ska bara lukta in spåret...

Sen bar det iväg...

Lånad sele...Tack för lånet!!

Snart kanske jag hittar en dosa godis...

Full fokus på uppgiften...

Nä... spårlinan är inte köpt rosa... den var en gång orange, men solen har gjort sitt... och Klicka är ju inte så ledsen för det... hon gillar ju rosa... eller va det matte...

Jag har nått i näsan...

Vinden vred sig och Klicka fick slutet i näsan... fick dock spåra sista biten för att hitta rätt.

Hon kan släppa spåret bättre nu när det är slut, jag får igång kampen och leken mkt bättre så det är kul. Vi kämpar vidare!! Tävla till hösten i appell-spår.


Vidare var det dags att åka hem och äta för att sen åka till Sjöbo och träna utställningsträning med Emelie, hon är ju inte bara bra på agility utan även proffs på utställning. Hon gav oss en massa bra tips som vi ska träna vidare på. 1000 TACK för hjälpen Emelie!!

Efter en dag full av träning blir man så här trött...

ZzZzZz... när ska vi åka hem...


Må så gott alla, vi hörs snart igen!

 
 
L8

L8

21 april 2008 05:49


Morning!

Vilka härliga bilder på ER!!! Hon är en spårmästarinna oxå!!!! Vad ska det bli av denna hund & förare???

Ska bli himla kul att följa er utveckling och jag hoppas jag får följa med och kolla när ni spårar en dag!

2 timmar kvar på detta jobbpass...sen är det skola...pust!!! Snacka om att jag kommmer till att sova som en stock sen...zzzzzzzzz.....;)

Ha en underbar måndag!
Vi ses!
KRAM

http://wwww.l8ardin.cybersite.se

 
Emma, Skott &  Krut

Emma, Skott & Krut

21 april 2008 08:53

Klart att den lilla "donnan" ska ha en rosa spår-lina!! =) Rosa & bling-bling hör ju ihop med en prinsessa!
Kul att spåret går så bra, jag är övertygad om att ni kommer nå alla mål ni sätter upp! Håller med L8 blir spännande att följa er på vägen....
Vi ses ikväll!!
krameli kram från oss

http://www.dualdogs.dinstudio.se

 
Åsa

Åsa

21 april 2008 15:57

Men lilla diamanten !!! Vad duktiga ni är. Den ser faktiskt rosa ut, spårlinan. Det ser underbart ut och jag förstår den sista bilden, man blir trött av att spåra.
Jag föder just nu bara fölungar på "löpande band". Vi hörs !!!
Kramar Åsa och Fasliga Raserna

http://www.nogg.se/kennellightmyfire

 
Ingen bild

Madeleine

22 april 2008 16:59

Hallå tjejen ;)
TACK så himla mycket för att du "tryckte" in Illern tidigare i ditt annars så pressade schema;)Ska verkligen bli bättre på att stretcha den lilla framöver.....
Ha en fortsatt härlig vecka
Kram M

 
emelie

emelie

23 april 2008 11:24

nu har jag länkat till er =)

http://www.freewebs.com/gulliga_emelie

 
Cilla med RecerTuva

Cilla med RecerTuva

23 april 2008 21:21

En cyberspacekram till dig och en fantstisk Klicka!
Cilla

http://www.nogg.se/myraochtuva

 
Ingen bild

Madeleine

27 april 2008 18:25

Tusen tack även till dig för att du tog dig tid att åka till Andrarum för att se oss tävla;) Vilket rejält plåster på såret jag fick när du dukar fram en fantastisk fika;)
Vi får höras om vår "barn dag" ;)
Kramar på dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards