Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Spår & Vallning...

Av Susanne - 24 mars 2008 17:57

Idag har det varit öppen-träning på Näsbyhill, jättekul att det kom så mycket folk!! Känns bra att vara igång igen med hunderiet =o)

En rally-bana var uppsatt och det är kul att så många börjar intressera sig för denna positiva och avslappnade lydnadsform, man får upp en otrolig förighet och ett jättefint samarbete med hunden! kolla med på www.rally-lydnad.se


Efteråt så bar det iväg till Trelleborg och vallningsprov. L8 o Kevin skulle göra sitt första... Det började blåsa och snöa... ett riktigt hundväder...

Då var det Kevins tur... L8 skicka ut Kevin och fåren sprang... åt alla håll... jag videofilmade och blev lite förbryllad om det skulle se ut sådär... jag kan ju inte så mycket om vallning...

Dommaren kom ut och bröt...men oj, är det redan slut???

Nädå... fåren skenade, fast inte orsakat av varken Kevin eller L8, hon fick starta om!!!

Nu så fick jag äntligen se att Kevin har skäl att heta SuperKevin!!! Vilken fin hund att valla!!! Och så proffsig L8 är i fårahagen, RIKTIGT KUL att se er!!!

Kevin är numera GODKÄND VALLHUND! GRATTIS TILL ER BÅDA, min vän!!!



Igår var jag iväg på förmiddagen och spårade med Jenny och Heffa, jag la ett U-spår till Klicka på ca 200m... hon är en liten dröm =o) vad säga...


Heffa fick ett spår på ca 350m lite hit och dit med vinklar och böjjar, Heffa är en riktigt duktig hund och Jenny, bra jobbat!!! Lita på hunden =o)!!!

Är riktigt kul att träna med er, ni är oslipade diamanter!


Nu är det dags för soffan... måste försöka få ordning på min förkylning...

Si jo...

 
 
Ingen bild

Madeleine

24 mars 2008 19:02

Hejsan Susanne;)
Jag hittade hit till din sida genom L8 blogg:)Vad roligt att även du kom ner och tittade på när L8 och Kevva gjorde sitt VP och visst var dom grymt duktiga;) och väl värda sin nya titel GODKÄNDVALLHUND SOMOLLIS KEVIN;)Vi ses på fredag och tills dess ha en underbar vecka!!!
Ha d´allra bäst M

 
Ingen bild

L8

24 mars 2008 23:57


Halloj Vännen!

Du ska bara veta så himla glad jag var när du dök upp på vårt vallhundsprov idag!! Som det värmde i snöyran!!

Vet att du stödjer mig & mina hundar i allt vi tar oss till.....

Många Kramar till dig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards