Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Vilken ska man välja???

Av Susanne - 31 mars 2008 15:06

Har legat sjuk hela förra veckan blääää. tradet!!! Blev inte mycket hundträning... Malte bor fortfarande hos farmor & farfar... Jag hämtade honom i lördags och åkte till stranden och gick promis med Katarina och hennes storpudlar Melody och Ida. Malte är sååå förtjust i Melody... =o)

Han var helt överlycklig över att få vara med mig, han hade lite spring i bena... Efter att ha gått en timma på stranden med vovvarna så åkte jag till Näsbyhill och visade stretching för ett träningsgäng där samt hur VIKTIGT det är att värma upp hunden före hård aktivitet!!! Likaså att låta hunden varva ner ordentligt innan den sätts i en kall bil i en bur utan att kunna röra sig som den vill... täcke på! =o)

Efter detta så fick Malte åka tillbaka igen... han blev ledsen... =o( Jag med...


Igår skulle Tove följa med kompisen och rida... jag följde åxå med för en gångs skull... Väl uppe på hästen så gick det riktigt bra, Tove jobba på som bara den... blev lite sur på mig för att jag grilla henne lite med sitsen...

När man har med djur att göra så vet man aldrig vad som händer... rätt var det var så blev hästen rädd och bocka och sprang iväg... Tove föll av och landade på huvudet..... Iväg till akuten.... var hemma 3 inatt...

En lindrig hjärnskakning och en liten spricka i taggutskott på C5 (5 nackkotan... jag kan ju latin nu... fick briljera lite med det mitt i natten på akuten...)

Så det är att vara hemma med henne, aj aj aj ont överallt... det är vila som gäller, sen lite träning av nackmuskler och massage... (hundmassage...)


Fick precis ett uppiggande mail från L8 med bilder hon tagit av lilla Klicka... bara det att man kan ju inte välja... hon tog nog ett 50:tal bilder och här är några av dom...

TACK MIN UNDERBARA VÄN FÖR DE FINA FINA BILDERNA!!!

(för er som undrar så är Klicka en Berger des Pyrénées ā Face Rase)Vacker som en dag...


 
 
Ingen bild

Madeleine

31 mars 2008 18:04

Hallå Skurup;)
Jag pratade med L8 och då berättade hon om Tove... Fy vad hemskt men vilken tur att det gick så bra som det gjorde. Hälsa henne så gott ifrån alla oss!!! Tusen tack för i fredags och hundarna känns såå himla fina efter deras härliga massage;)
Prata med L8 så kanske vi kan få ihopa en dag och träna!!!
Ha det allra bäst
Madeleine

 
Ingen bild

Madeleine "igen"

31 mars 2008 18:07

GLÖMDE::: Vilka fantastiska bilder L8 har tagit på Klicka;-) hon har blivit värsta mästerfotografen!!!!

 
Malin, Oscar och Zolo

Malin, Oscar och Zolo

31 mars 2008 19:41

Vilken tur att det inte blev värre med Tove. Ta nu hand om henne så blir hon säkert snart bättre med hundmassage o allt.

O vilka bilder på underbara Klicka.

synd att vi inte hann pratas vid i torsdags men vi förstod att det var massage som stod på schemat.

KRAM Malin

http://tokigaflattar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Åsa

31 mars 2008 23:09

Skönt att det gick bra med Tove. Hästar är snabba, det har man fått känna ett par gånger.
Underbara bilder på Klicka.
Vi ses till helgen.
Kram Åsa

 
Amanda

Amanda

1 april 2008 11:44

Fina bilder på snygga Klicka! :)

http://www.mypreciouss.se

 
Jenny

Jenny

1 april 2008 15:55

Hälsa Tove att jag vet precis hur det känns...Hoppas bara inte hon blivit rädd nu. Har fixat till mitt space lite och har du inte kommit in där tidigare så tror jag att du kan göra det nu. Klicka är en sötnos!

http://jenny-svensson.spaces.live.com

 
Emma, Skott & snart Krut

Emma, Skott & snart Krut

1 april 2008 23:14

Underbara Klicka!! Vilka härliga & vackra bilder.... förstår att du är kär! =) Sista bilden är min favvo. Tack för senast & hoppas att Tova är på bättringsvägen. Vila, vila,vila
krameli kram Emma med dogs

http://www.dualdogs.dinstudio.se

 
L8

L8

2 april 2008 08:00


Hej Vännen!

Visst blev väl bilderna bara super på det lilla yrvädert :-) Hon är ju för läcker, den lille speedy-bollen hahahahaha!

Hoppas vi ses snart igen!

KRAMAR!!!

http://www.l8ardin.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards