Direktlänk till inlägg 27 april 2008

En massa träning utan att träna...

Av Susanne - 27 april 2008 20:49

Ja då var det söndagkväll igen... denna vecka har varit en vecka utan hundträning... ja lite har det blivit men mest oplanerat... Malte och Patrik har tränat på med sin agility och det ser bättre och bättre ut!!! =o) Jag var iväg och köpte lite hinder och en slalom och en säcktunnel till honom, så nu ska det tränas på ordentligt. De tog en 7 km runda jogging... sista km så var Malte mer bakom än framför... vilken kass kondis han har... den är ju som min... Patrik fick jogga hem med Malte och fortsatte själv en bit till... han ska ju snart springa det årliga Gtb-varvet...

Denna vecka har varit spårlös för Klicka... liten paus... är inte fel ibland.


Igår var vi på agilitytävlingar i Bjuv, Patrik blev inspirerad!!! L8, Emelie Maltes bror Molle var några av de som startade igår. Ett fantastiskt väder och hela familjen var med, härligt!!! Det var en heldag och Klicka skötte sig perfekt!! Inte det minsta brydd över allt ståhej runt henne, hon är cool =o) Vi träffade Emelie med Magi en liten svart Face Rase, hon har samma mamma som Klicka (tror jag...) Kul att få ett riktigt ansikte på er!! Synd jag inte såg alla era lopp!! Men ett fick jag se och det ser ju hur bra ut som helst!!! =o) Träffade även Veronica med sin Berger en Poil Long, Teo. Kul att träffas, vi ses på rasträffen igen!!! Kul om vi kan träffas och träna nån dag!


Idag bar det iväg till Andrarum vid vackra Christinehovsslott för att titta på valltävlingar IK 1 var det på programmet, vet inte vad IK står för men nån kanske kan berätta det...??... En helt fantastisk dag med lika underbart väder som igår!!! L8 och Madde skulle vallträna efter tävling så vi åkte iväg och gjorde det... Klicka hade intresse för bääna... hhmmm... vad ska det bli av detta... Emelies Magdha hade åxå intresse av fåren... men det var nog av andra själ... =o)

Efter tävlingar och träning så blev det en underbar runda på en mil... eller det var kanske bara 4 km... men iaf... det är ju helt underbar natur där ute!!! Våra briljanda superdoggs skötte sig exemplariskt hela rundan. Klicka är för rolig hon har kommit på att om hon sätter fart in i skogen så kallar jag och då finns chans för godis... så det kan hon göra om och om igen... nä jag belönar inte detta. Tack alla som har varit med och förgyllt denna helg för oss!!! Nästa vecka är späckad med en massa träningsplaner... Vi hörs!!


 
 
Ingen bild

L8

28 april 2008 00:00

Men HALLÅ.....

Tusen tack för denna trevliga helg tillsammans! Kunde inte blivit bättre!
Vilken fantastiskt fikakorg!!! MUMS!!!

Skogspromenaden o vallningen får vi göra om, eller hur??? Snart står kanske du oxå i vallhagen med speedy-Klicka ;)

Än en gång SUPER TACK!!!

KRAMAR I MASSOR

 
Ingen bild

Madeleine

28 april 2008 21:03

Vad bra att du gillade gult oxå ;) men nu återstår bara den svåra frågan... Vad ska vi ha för slogan?? hi hi!! Ville bara tassa in och tacka för alla gulliga inlägg;) Vi får göra en repris av denna fantastiska dag i augusti då även L8 och Kevva ska tävla!!!!
Kramar M

 
Veronica

Veronica

29 april 2008 00:21

Vill bara säga att det var skoj att träffa er också! Klicka var så otroligt mysig! =)
Tycker absolut att vi ska fixa ihop en träningsträff! Vi får prata mer om det på rasträffen.
Ha det fint!

http://www.nogg.se/teoblondie

 
Cilla

Cilla

29 april 2008 08:57

Hejhopp!
Bra att du har träningsplaner!!! Vad sägs om måndag som stående träningsdag. Jag är laddad. Kram

http://www.nogg.se/myraochtuva

 
Emma, Skott &  Krut

Emma, Skott & Krut

30 april 2008 15:57

Hallå!
Ni verkar haft en intensiv "hund-helg", tur att familjen har ett delat intresse!! ;-) Nästa helg hoppas jag att vi kan få till en träning!
Ha en trevlig valborgs kväll vid Skivarp´s bålet när ni lyssnar på Tove....
kramar från oss

http://www.dualdogs.dinstudio.se

 
Malin, Oscar och Zolo

Malin, Oscar och Zolo

30 april 2008 17:02

Hoppas att denna helgen blir lika trevlig som den förra. har försökt få ut min gubbe o springa med OScar men om han inte springer utan hund så är väl risken att han springer med hund ännu mindre misstänker jag:)

Ha en bra valborg
KRAMELIKRAM

http://tokigaflattar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Madeleine

2 maj 2008 23:29

Hallå massörskan;)
Hoppas att allt bara är bra med er och även ni har fått er en dos av ett helt underbart väder!!

 
Ingen bild

Madeleine

2 maj 2008 23:32

Oj kommentaren for ivär i cybervärlden innan jag var klar.... När var det nu du skulle ut och sätta fötterna på apell planen under kontrollerade former??
Kram på er alla;) Madeleine

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards