Alla inlägg under september 2007

Av Susanne - 27 september 2007 09:05

Ja jag vet det var väldigt länge sedan!!! Jag har tränat på som bara den!! Malte har fin lydnad, måste som alltid finlira lite till... Ska komma till skott att anmäla till tävling åxå, känns inte så himla motiverande att tävla just nu vet inte varför... har varit så himla mycket med en massa... Jag har varit iväg på min första vecka på min utbildning till massageterapeut för hund. Det var en jobbig vecka, inte så mycket för att det var mycket ny information och nya saker att lära sig, där skulle jag vilja ha mer och högre tempo. Nä det var himla jobbit att vara hemifrån en hel vecka... Trodde inte jag skulle tycka det men... Vi fick lära oss en massa om basanatomi och gick igenom lite om skelett och muskler, läxa till nästa gång är skelettets delar...på latin... Det känns svårt! Men det är väl bara att plugga, plugga, plugga!!!Malte var sjuk för ett par veckor sedan, han var jätte förkyld. Jag och HM var ute och spårade och dag ett gick bra, men dag två så tppade han helt bort sig och virrade som en riktig virrpanna... man blir ju lite irriterad först när man vet att han kan... men där är ju inte så mycket att göra än att bryta och lägga upp det på annat sätt... men på kvällen så började han att nysa som bara den. Han nös och nös i tre dagar, innan det lugnade ner sig. Såklart var det därför han inte vill spåra...Igår var jag ut och tränade frisbee, han är ju strålande när vi tränar tillsammans och det inte är folk och tittar på... inte för han bryr sig om det tittar någon... det är jag som blir nervös... Vi tränade hopp och långa kast, han missade inte en enda igår!!!! Håller på att försöka lära in flippar... inte helt lätt... måste ut och övningskasta!!! Träningen igår var iaf helt kanon!!!I söndags var jag och höll introduktionskurs i klickerträning för Nordskånska kennelklubben. Ett glatt gäng med positiva och läraktiga hundar, det är alltid kul att träffa nya "klickare" och se hur snabbt hundarna ändrar sitt beteende och givetvis då även mattarna och hussarna. Etfer vi var klara så kom Steff och visade frisbee, kul att träffa dom igen! Malte är ju mycket bättre när Steff kastar, (han kan ju kasta mkt bättre än jag!!) Som vanligt blir jag nervös när någon tittar när vi frisbeetränar så det blev ju inte den bästa träningen vi gjort...si jo

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards