Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Grön jul och vit påsk...??!??

Av Susanne - 22 mars 2008 20:17

Jaha då var det påsk och då passar snön på att komma... hur e de... där trodde man i sin enfald att det skulle bli vår... men tji fick jag...


Igår var det påskmiddag med helatjockasläkten.. Patrik har ju hur mycket släkt som helst...

Innan det så tänkte jag att det är ju bra om vovvarna är lite trötta, så vi åkte till skogen och spårade, Malte fick en "apportstig" med ca 20 pinnar som låg gömda och lite kringelkrokigt. Han tog alla!!! Duktig kille!

Sen hade Patrik lagt ca 600m spår kors och tvärs i skogen över och runt och i vattengegga... Måste säga att jag är STOLT över min kille, (Malte då asså) han tog sig igenom utan några problem, fast det inte var något kul väder, det blåste och regnade MYCKET!! Han känns jättesäker just nu, han missade en pinne för att den låg precis efter lite risig mark, Malte går gärna runt ris och snår och tar upp spåret på andra sidan (INTE BRA... jag vet!) då missade han pinnen, han har alltså inga problem med själva spåret att ta sig runt det. Det är de där pinnarna som han missar för att han inte alltid följer spåret utan ibland går runt obehaglig mark, han har inga problem med att ta upp spåret igen men det missas ju då ibland pinnar... nog om det. Känns ändå bra, vi får gå vidare med "apportstigar" och spår i snår... Tänkte att jag skulle kolla på sånna där små skor, han kanske är känslig i tassarna??


Malte har flyttat hem till Patriks föräldrar nu när lilla Klicka löper, han följer Patriks mamma som en skugga... Dom är så glada att han bor där för då kommer dom ut och gå! Han åxå för den delen han får ju bli lite bortskämd =o)


Idag var det iväg och kolla agility i Nils Holgersson hallen i Skurup, Patrik som ska börja träna Malte i denna fartfyllda sport blev riktigt taggad! Han ville bara hem och träna =o), sa jag väl hundträning är ju så kul!!!

Träffade Emelie och Jens, dom är ju jätteduktiga! Riktigt kul att se dom live, det blev inga riktigt bra resultat för dom idag, kan ju inte alltid gå bra, men med mina ögon var det riktigt bra! Ser fram emot agilitykursen på Näsbyhill i juni!


När vi skulle åka och hämta Isak hos farmor och farfar så passade jag på att lägga spår till Klicka. 200m med en vinkel och lite serpentiner... Hon är en stjärna!!!!!!!!!!! Noggran som en tja jag-vet-inte-vad, missade inget, kollade av noga så att hon var på rätt spår hela tiden. I LOVE MY DOG!!!


Har inte blivit nån lydnad i veckan, bara lite hemmapyssel. Hoppas på bättre väder i veckan så vi kan komma igång igen...snart tävling...


Vill önska L8 lycka till på VP på måndag!!! Jag kommer och supportar dig!!!


Kram till er och fortsatt GLAD PÅSK!!! =o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards