Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Söndagsblogg

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...


Lite hundträning har det ju ändå blivit, det är ju då jag "andas" när jag får en lite stund med mina egna hundar. Ja Malte har ju knäckt sin klo så han har inte gjort så mycket och Asta har fått flera långprommisar med Klicka och barnen.

Klicka och jag var och träningstävlade i fredags hos Sanna Wendel, vi har ju helt klart uppgraderat oss från förra fredagen =o) Vi fick ihop 151p. Då ska man veta att jag klantade till det på några ställe... men det är ju så man ska använda träningstävlingar!!! Se var man kan justera saker eller belöna eller vad man nu behöver. Tyvärr ser jag alldeles för många som inte utnyttjar denna situation på rätt sätt utan går in och gör som de brukar på tävling... då har man ju ingen användning av att träningstävla...

Jag och DiamantKlicka =o)


Fin stádga i ställandet... när hon väl ställt sig...


Griper fint... men reser sig... 

TACK FÖR ÅTERIGEN FINA BILDER L8!!!


I lördags så träffades jag och L8 på Ystad BHK och tränade lydnad och agility, (ja jag tränade inte agility...) Jag hittade rätt fart och steglängd för att matcha Klicka, det känndes superbra!!! Jag är ju inte så van vid liten hund... fastän hon är Large... =o) Vi tränade vidare på ställandet och hon har svårt att ställa sig när jag går brevid, funkar bra på alla andra sätt, så detta kommer snart, vi kör på! Vi fick fram några riktigt bra, så jag är inte så orolig =o) än... Ja denna träning känndes riktigt bra, KUL!!

När L8 tränade så tja vad ska man säga?? Det är så kul att se Leo!!! Han är så på G, vilket jobb du har gjort L8, han är strålande!!! Kevin är född till stjärna!!!

Vi avslutade med lite agilityträning och Klicka fick träna på att ligga på filten... mitt i L8:s agilityträning, hon är fantastisk på att stänga av allt runt om när vi tränar, min lilla diamant!

Familjen kom och hämta mig och vi avslutade med glass på Jakten...


Idag har det ju varit MORS DAG och det är så underbart att bli uppvacktad av sina härliga barn, Tove är så fantastiskt kreativ =o)

Nu ligger en orörd vecka framför en...


Må så gott!!

 
 
Emma, Skott &  Krut

Emma, Skott & Krut

25 maj 2008 21:12

Hej vännen!
Låter som en skön helg!! Viktigt med egen tid för att akta sig för väggen!! Kul att träningen flyter på, du får väl visa lite imorgon ;-) för då ses vi!

kramar från oss

http://www.dualdogs.dinstudio.se

 
Emelie

Emelie

26 maj 2008 08:34

Det var synd med Maltes klo!:( Han får krya på sig!!

http://www.emelienorrman.cybersite.se

 
Amanda

Amanda

26 maj 2008 16:40

Vilka fina bilder på Klicka :) När blir debuten då? =)

Ha det bra!

http://www.mypreciouss.se

 
Ingen bild

Emelie

26 maj 2008 22:31

Tack för all uppmuntran!:) Och tack för att du hjälper mig med Magdha, jag är så tacksam för alla tips och råd och massagen vi får. Vi börjar med backe och stege denna veckan! Får se om jag kan simma henne nästa vecka. Magdha rev bara ett hinder denna helgen, ett starthinder... och det berodde på att jag hade gett henne fel ansats. Hon känns så mjuk och fin och stechningen går suveränt nu, hon slappnar av. Kommer du till Ystad på söndag? Jag tänkte åka tid och vara publik när Camilla och L8 ska tävla.. kanske ses vi då? Kramar från oss

 
Alma

Alma

27 maj 2008 21:19

Jag undrar var min Mors dag uppvaktning tog vägen !!!!! Har hon blitt en diva den där ungen ? Men fin är hon, "Diamanten".
Mamma Alma

http://www.nogg.se/kennellightmyfire

 
Ingen bild

L8

29 maj 2008 08:09

TACK för senast, när vi tränade på klubben :) Så himla kul det var att träna tillsammans. Du & Klicka hittade ju er gång ganska snabbt :) ser verkligen supertrevligt ut! Kontakten är där ju absolut INGET fel på! Ställandet kommer till att vara klart tills vi ska tävla!
Många KRAMAR :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Av Susanne - 7 maj 2008 15:46

Ja, det var ett tag sen man bloggade... blir liksom så ibland... Jag har haft lite mkt att göra på sista tiden... Malte tränas mest av Patrik... det är bara agility för hela slanten! Tja Malte verkar inte misstycka... Klicka har gjort fina framsteg i...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards