Alla inlägg under augusti 2007

Av Susanne - 8 augusti 2007 10:15

Har tränat på nu varje dag med lydnaden, har gjort träningsprogram för fem veckor fram, käns skönt att äntligen vara igång och ha det iordning... nu är det på mitt sätt! Fria följet är just nu det bästa vi någonsin haft!!! Han går kanon fint, vi har tränat förra vecka på att öka tiden och längden och belöningen, det går mycket bra!! Rutträningen har åxå gått ett rejält steg fram, han har mer stadga i rutan och kan själv hitta den på planen oavsett var vi står... Ställandet är lite sådär änsålänge... han ställer sig men jag vill ha mer intensitet i det hela mer "dyk" på ställande och läggandet liksom... Känns ändå som om vi är på rätt väg. Igår började vi med vittringen igen efter några veckors uppehåll... har nu mellan tio och femton lappar och en med min doft i samma storlek och han använder sin näsa bra och "fryser" på rätt varje gång!!! Har flyttar runt det på olika platser och ska idag flytta ner det på golvet... Vi tränade vidare på tiden före marchanträde och vid halter innan start igen... ingångar...vändningar...stegförflyttningar (just nu grymma!!!)Han är jättefin i sin bakdelsföring! Nytt är åxå att ta upp krypet igen och lägga på stimuluskontroll. Vi ska träna på frivillga hopp och lägga till föremål... Nästa vecka är det ingen lydnad, då är det lydnadspaus och bara trix och frisbee!!!

So long...

Av Susanne - 3 augusti 2007 22:55

Ja lite frisbee han vi åxå med innan regnet. Han går ut bra i runtet nu så det är kul, gjorde nån hemmasnickrad variant och gick i sidled med han springande runt mig, han tog och grep bra idag, det är riktigt kul att träna frisbee, man vill träna hur mycket som helst, men det går ju inte!!! Säkerhet först!! Max 3 ggr i veckan och inte för länge åt gången, sen är det stretch som gäller och lite massage. Måste få till mitt program nu, har många tankar och ideer ska bara (!) skriva ihop det...

Av Susanne - 3 augusti 2007 22:45

... L8 såklart... igår va det...Tränade vidare med fritt följ och smidighet och följsamhet, han är just nu superfantastisk!!! =o)  Han har aldrig haft ett så bra fritt följ som han har nu!!

Vidare tränade vi rutan... jag vill ha stadga i rutan, han vet att rutan är vid konerna men inte exakt var alla gånger... =o(  Måste tänka om lite... han är säler på att komma ut till rutan första skicket och ställer sig fint på stå och lägger sig fint på ligg, men jag skulle vilja att han var lite säkrare på var han ska så att jag inte behöver skrika ligg eller stå exakt när han är rätt... han skulle som sagt behöva ha lite mer stadga, han tassar runt om jag inte ger kommando. Har en ganska klar bild hur jag ska träna, kommer att ta lite tid, men det får det göra, jag vill ha säkerhet nu!!!!!

Ställandet börjar bli riktigt bra, han bjuder fint på att sitta och stanna kvar och gör fina "dyk" i mattan, har lagt in stå och ska öka avståndet nu mellan mig och mattan...

Detta är vad vi ska träna på denna veckan dessa tre moment... träning i morgon igen med.... L8.... har haft vilodag idag och varit och kollat tävling i Skurup, kul att se alla duktiga kursare tävla!!!

Träffade Leif och Tommy, det var länge sedan så det var riktigt kul!! =o)

L8 o jag hade kaffekväll...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards