Alla inlägg under juni 2007

Av Susanne - 30 juni 2007 22:11

"When a ball dreams, it dreams its a Frisbee."
(Stancil Johnson)

Av Susanne - 30 juni 2007 21:55

Igår var vi och tränade frisbee hos en kille som heter Steff, han har tävlat i frisbeedog och discdog i bla. USA och Japan, så det var riktigt kul att träna med någon som kunde detta bra!!! Jag har ju bara läst mig till hur det ska gå till och försökt efter eget huvud... det finns en massa att hitta om detta på flera olika discdog sajter (se länkar), men inget på svenska så att träna för Steff var riktigt kul!!! Inte bara för mig utan även för Malte som blev mkt bättre när det var någon som verkligen kunde kasta rätt... =o) Han gjorde bra ifrån sig och det var kul att se framsteg efter bara ett par omgångar träning! Cilla och Tuva var superbra!!!!! Kommer att bli kanon. Nu ska vi "bara" sätta ihop ett helt program... jag har hittat min låt iaf... alltid något... det blir något med Robbie W.

Vi började med att träna kast teknik, det är tre olika grundkast som man ska kunna och jag klarade det svåraste med glans... men de lättare kasten hade jag jättesvårt för...hhhmmmm... "var inte så stel-slappna av-titta på armen-titta var den ska-vinkla rätt...-osv" det tycktes aldrig bli rätt...

Man har fattat att det krävs en hel del massa träning på att bara kasta. Sen är det där med fristyleen åxå, fast det börjar bli bra. kul kul kul!!!

Tränade lite idag åxå och Malte gjorde en riktig volt, jag fick frisbeen att "sväva" kul att se vad han kan, min prins. Det är NOGA med att stretcha honom sen och lite massage får han åxå, det gillar han jättemycket han ligger helt avslappnat, BRA.

Ska träna med Cilla och H imorgon så det blir supersjoj, skriver mer då...

si jo

Av Susanne - 26 juni 2007 22:56

Idag har vi tränat!!! Vi tränade med vännen L8, hon är superbra på att peppa upp en när det känns trögt!!! Tack L8 =o)

Vi tränade lite på vår slalom, både ram och baklänges...gick faktiskt mkt bra...har varit lite trögt ett tag, men när jag inte tragglade så mkt så blev det sååå mkt bättre, få reps alltså... Tränade vidara på att tass mot hand och att vi går (jag baklänges), L8 klickade när han gick med bakbenen och belöningplacerade uppe mellan tassarne, men vi fick ändra till att jag själv belönade...hen blev lite väl jobbitg fixerad, inte läge att köra doggie zen än... vad gjorde vi mer.. hhmmm... jo vi snurrade, det sitter fint med stimuluskontroll...jajemänsan... då var det dags att plocka fram frisbeen...han tar den finfint i luften, har problem när han ska släppa och gå på nästa... det sitter hårt inpräntat att han ska in och lämna av... men det börjar att bli bättre.

Vi ska faktist på frisbeekurs på torsdag!! Ska bli superkul och jag ser mkt fram emot detta.

Avslutade med en skön stretching på Malte, mkt noga!!! Varva ner och stretcha, han var lite stel i rumpmyskeln... men vi körde mkt stå på 2 ben...

Nu är det godnatt för mig!! Ska iväg till sommarstugan imorgon, så det blir ingan dator på några dagar, ha det bra alla... =o)

Av Susanne - 25 juni 2007 16:27

... sitter nu här och väntar på att vi ska kunna åka hem och lasta av bilen... är i Villie och vi har varit på Ikea och shoppat loss... *uupppssss* blev dyrt ... och trångt i bilen, så vi kan inte få hem Isak i bilen... väntar här till farmor kommer och kan passa...

Tjaha...hudträning...hhmmm... vi har varit mkt lata på den fronten! Jag har jobbat heltid... i hela tre veckor... och haft flera kurser och varit iväg på midsommar, campat med familjen,  ja tiden har rusat och jag och Malte stått stilla...Man hjälper en massa andra men glömmer sig själv, men så är det. Inge att göra mer än att ta tag idet! Har faktiskt en lite plan om vad vi ska göra, ska bara förverkliga den åxå... =o)

Vi tränar faktiskt en hel del grundfärdigheter, så det är ju bra.

Nu kommer farmor så vi ska köra...si jo...

Av Susanne - 13 juni 2007 13:55

Ja, nu var det ett tag sedan man blogga igen... har haft fullt upp... Tränat ...tja det har vi gjort lite grann... vi har mest haft kul, Malte tycker detta med discdog är superkul, han är fin på att fånga nu och nu är det jag som ska öva mer på att kasta... inte helt lätt att tajma honom, han är ju rätt snabb... ska träna vidare på avstamp åxå måste ha något underlag bara på den stackaren som ska vara avstamp... man blir rätt riven på ryggen. Har tränat på med target på benet så att jag även kan använda benet som avstamp, nu trycker han till på benet men han studsar tillbaka, har inte fattat att han ska fram och upp, men jag tror det ger sig själv när vi kommer ut och tränar...har ju bara tränat det inne än så länge.Lydnad har vi inte gjort något alls på, saknar det!!! Men jag har ju sagt att det blir uppehåll från det fram till Canis-helgen...då är det uthållighetsträning jag vill fokusera på, hur ska vi få honom bra motiverad på tävling...Jag har haft avslutning på mina kurser och även hunnit med uppstart av två nya. Det är alltid trist med avslutning, alla har ju blivit så duktiga då och det är trist att skiljas! Men som tur va, så skulle jag ha fortsättningskursen nu så jag fick med mig flera KUL. Tävlingslydnadskursen började åxå igår, där va det flera nya jättekul att träffa nya vovvar! Har även haft en helgkurs i nybörjar klickerträning, en supervarm helg... *pppuuuhhh* men så kul det är när man ser både vovvar och mattar när de får aha-upplevelserna av att komma på vad det är som ska göras, ska följa dessa vidare så det är bra och kul.Jobbar heltid nu åxå... fast bara denna och nästa vecka, sen ska jag vara lidig till 24 september, ha va sköööönt det ska bli!!! Saknar mina barn nu när man blivit van att vara hemma så mycket.... tur vi ska vara tillsammans hela sommaren. Måste jobba vidare... si jo ... baj baj =o)

Av Susanne - 5 juni 2007 07:45

Träffade min vän Inga efter väldigt lång tid i söndags. Vi träffades i skogen för att spåra, men vi hade så mycket att prata om så det tog väldigt lång tid innan vi över huvud taget började... =o)  Det var såå kul att träffa henne igen, vi har tränat och haft kurser ihop förut. Nu har Inga en ny vovve Ifton, en helcharmig kille på 1 och med en massa fart. Han spårade jättefint och mycket noggrant, fast matte var lite vilse så hade Ifton full koll, KUL!Inga la Maltes spår med 10 pinnar och lite kringelikrok väg, för att träna på att bli noggranare med att hitta pinnar... Malte var lite trög i starten, han fick slutet i näsan och vill då genast gena, inte bra, men jag är väl medveten om detta så jag tränar vidare, inget kommmer av sig själv.... tyvärrNär vi spårat klart så åkte vi hem till mig för en snabbfika, sen visade jag var vi brukar träna och vi tränade lite rallylydnad, det var jättekul! Passade gamla tant Asta perfekt och vilken följsamhet man kan träna upp, kul att ha med sig in i lydnadslydnaden...TACK INGA!! för en jättetrevlig dag! Vi ses igen på lördag.

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards