Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Fantastiska helg...

Av Susanne - 13 april 2008 19:32

Ja då var det verkligen fart på denna underbara vår!!! =o) Man blir ju helt lycklig i hela kroppen. Igår var det agilityträning i Anklam med Emelie, L8 och Madde. Patrik tränade Malte och det var inte helt lätt när jag var med... ;) Malte är ju som bekant ganska mattig... Men skam den som ger sig... efter lite utv. samtal mellan Malte och Patrik så funkade det riktigt bra. Det är ju det med högerhandling som är svårt... Malte är ju en skolad lydnadshund och söker gärna upp vänstersidan... =oI De får träna på!! Hur som helst så ser man att det finns glädje och vilja dom emellan och det är så kul att se Malte gå med någon annan! Klicka fick träna på lite grundfärdigheter och lite starter i agility... eller vad det nu var... Emelie visade oss... jag är ju inte så hemma på detta med agility... =o)

L8 tränade först Leo och det var riktigt kul att se dom för det var ett tag sedan jag såg Leo gå agility, ja L8 åxå och vilket proffs hon blivit! Heja L8 & Leo! Sen var det SuperKevins tur... eller va det bara Kevin idag??? Nä då, jag tyckte att han var ruggigt snabb!!! Men ändå oerhört lyhörd på L8, kul att se!!! Kommer att bli strålande även där, Kevin är en jättebra hund!!!!

Dags för Vilja och Madde, sålänge Madde kommer ihåg vad hon ska så är det kanonbra! Har inte sett dom gå agility innan, men det ser riktig bra ut! Vilja eller Illern som hon kallas är en härlig hund med en kanonfart i. Fortsätt jobba!! Ser fram emot att se mer av er!!!

Efter en härlig träningsdag och en avslutande skogspromenad så bar det iväg till vännerna i Vollsjö. Fika och frisbeekastträning... det behövs verkligen!!! Att kastträna har jag varit MYCKET dålig på i vinter!!! Skärpning S!!! Nu ska jag kolla film med Tove...återkommer om dagens övningar snart...


Vi såg på Förtrollad, tyvärr inte hela filmen, den ville inte funka när vi var halvvägs...???... Hur störig är inte det... när man sitter mitt i en film och den bara stannar vid ett ställe... men men... får se om det funkar bättre imorgon??


I fm var jag och spårade i skogen vid Skönabäck, Malte fick ca. 500 m spår och en hel del godisdosor, jag vill att han ska bli lite noggrannare och inte göra annat när det blir lite motigt... Efter första 100 så gick han upp en hare ca. 2 m framför honom... sa stanna åt honom och kom han vände och kom!!! Duktig hund!! Vi fortsatte... Han blev mer noggran i detta spåret, gick som en klocka!! =o) Duktiga gulle Malte!

Klicka fick ca 200m spår med 2 vinklar, två dosor och dosa+kampgrej i slutet, hon är lite känslig för när man går bakom, men spårar på fint, hittar hela tiden utan hjälp även om det slank ner en och annan hjortbajs... Idag kunde vi t o m kampa på slutet! Kul! Hon avancerar!!! =o)

På em så var vi ute på "min" appellplan och tränade frivilliga stå, sitt, ligg... Ligg från sitt och stå från både ligg och sitt. Hon börjar få kläm på komandona nu, hon är duktig. Grannens hundar kom utspringande och gjorde utfall... inte kul!! De låter mest men det är ju inte så kul iaf!!!

Patrik joggade ut en runda med Malte, han eller dom båda behöver bättra på kondisen... =o) Patrik ska ju snart cykla vätternrundan och innan det så är det Gtb-varvet... freak... =o) Ja det blir nog en hel klassiker i år... Han missa ju vasaloppet när Isak föddes...


Nu så ligger vovvarna här på soffan och är trötta och nöjda, härligt att se!!! Snart dags även för denna svensk att inta ryggläge... Det har varit en underbar helg med en massa träning =o) Imorgon är det arbete och nya tag i tävlingskursen!! Vi hörs... So Long...


P.S Måste be er gå in och kolla på Klickas bror Pugh´s sida... Många bilder från kennelträffen!!! Underbara Berger des pyrenée...

Här är en "lånad" bild från Pugh´s blogg...

Mys med matte...

Här är länken... http://tollarteja.spaces.live.com/ finns även i min länkrad!

 
 
Kim

Kim

14 april 2008 09:19

Hejsan! Kul att hitta till din och Klickas blogg! Här ska vi kika in med jämna mellanrum!

http://www.cirkusliv.webb.se

 
Madeleine

Madeleine

14 april 2008 17:41

HALLÅ;-)
Kul att träffa er och era hundar (live) i lördags och att se er träna... Patrik och Malte ska bara ha lite man mot man snack sedan kommer det att gå på räls för dom;)
Vilken härlig Klicka... jag gillar skarpt små nätta hundar med härlig motivation.Tyvärr kommer jag nog aldrig komma ihåg vilken ras hon är.... För i vanliga fall har kärt barn många namn men i detta fall många stavelser i namnet hi hi.. Jag blev imponerad och mkt intresserad av dina planer och uppbyggande av moment med hjälp av klickern...väntar spänt på mera inside information ;-)
Kram M

http://illern.cybercite.se

 
L8

L8

15 april 2008 05:02

Halloj vännen!

Tack för trevlig fika idag :-)

Härlig bild på er två!
Klicka är one of a kind!

Vi hörs!
KRAM

http://www.l8ardin.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards