Alla inlägg den 16 december 2007

Av Susanne - 16 december 2007 20:49

Har inte en tillstymmelse av julstämning... trist men sant, kan vara för att Tove inte är hemma. Hon kommer på torsdag och vad jag saknar henne, mitt lilla hjärta! När hon kommer hem så ska här julpyntas och vi ska hugga gran och då hoppas jag att all härlig julstämning kommer!!!


Hittade lite kuliga bilder på L8:s hemsida... Vill dessutom passa på att gratta henne, hon fyller nämnligen år idag!!!! Grattis L8, kram till dig!

Av Susanne - 16 december 2007 20:26

Äntligen sa Malte och de andra vovvarna... nu ska vi få träna... =o)

Lillan först ut, hon är så kulig. Tränade ingångar och tasstarget. Hon hittar in till sidan nu vid ingångar men har inte riktigt fattat var hon ska sitta, men det kommer ju hon är inte så gammal är... tasstarget hur kul som helst att träna denna lilla vovve! Hon dyker med låsta framben...

Malte nästa... han var lite för taggad så det blev inte så bra... jag hade för höga krav fast vi inte tränat på några veckor och han ville för mycket, vad säga om det?? Jo vi måste träna mängdträning...

Tant Asta tog Patrik ut och vi träna budföring, inkall m stå o ligg, fjärr på 30m... hon kan allt hon är helt fantastisk!!! Synd hon är 9,5 år...


Sen var det dags att röjja lite i hundstallet och rasta inackovovvarna... Jag tog ut "kalven" ... en herre på ca. 60 kg runt året som inte vet hur stor han är och inte vet vad för regler det finns i ett hundliv... hur snäll som helst. Han skäller och hoppar på boxdörren när han ska ut men det var bara att vänta ut honom, efter ett par sånna träningan så förstod han att ända sättet att komma ut var att vara lugn. Ska bli kul att träna honom lite framöver!


Senare var jag hos en av mina massagehundar, en lite sheltietjej. Hon har blivit såå mkt bättre! Bra Jessi du har varit flitig och stretchat noga! Mickie har åxå varit en duktig matte som varit ute och motionerat henne, fortsätt så!


Hade avslutning innan juluppehåll i allmänlydkursen. Alla kursare har blivit flitiga på att träna även utanför appellplan, bra jobbat!

Ska faktiskt bli skönt med lite uppehåll och ladda om batterierna och få lite ny inspiration för att hålla kurs. Har hållt en eller flera kurser i veckan i över ett år nu...


Ska ta Malins råd och ha en lite paus innan jag sätter fart med pluggandet igen...


So Long...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards