Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Underbara Klicka...

Av Susanne - 19 februari 2008 18:35

Min fina tjej... ja jag är ju helt betagen i min lilla face rase... Idag var vi ute på en "träningsrunda" Klicka har haft lite besvär med att det finns andra vovvar mer än dom hon känner... Så vi var ute på runda och vi gick där där jag vet att man får hundmöte... hon har verkligen blivit bättre, nu är det iaf nere i ett skall sen kommer hon på sig att just det jag ska ju titta på matte för då får man klick och godis... Vi mötte nog 6 eller 7 hundar och det var en hel del ute i trädgårdarna så det blev bra träning, på slutet så brydde hon sig inte mer än om mig då.. =o)

Vidare kom vi till "fältet", ja vi bor ju på landet så ja här är massa fält... men iaf så var det dags för lek med snörboll, lite kamp sen kasta jag iväg ganska långt och det var precis i skymningen så hon såg inte riktigt utan fick koppla på näsan... ja var säga mer än att hon är fantastisk... hittar varje gång och bäst av allt kommer in och lämnar i handen varje gång! Vi är ju i början på träningen, (förutom vanligt hundhyfs) och vi har precis börjat med stanna kvar... jag sa sitt och bad henne stanna hon stannar frivilligt utan störning ca 10-15 sek så jag tänkte att vi skulle prova med störning. Jag kastade iväg bollen när hon satt... hon lyfte tog två steg och jag sa a-a, hon satte sig igen och väntade tills varsågod, andra gången så lyfte hon och satte sig själv igen och väntade tills varsågod, tredje gången lika dant... lite paus med kamp och springa... sen var det sitt och stanna kvar... jag kastade bollen och gissa... hon sitter fint kvar och tittar på mig och väntar på VARSÅGOD... =o)   tänk vad glad man kan bli för så vardagliga saker... För er som undrar varför så säger jag bara Malte... han var ju inte riktigt så...


På tal om Malte så fick han och Asta jogging runda med husse... Asta är gammal på riktigt nu... hon orkade faktiskt inte mer än halva rundan sen ville hon bara gå... känns i hjärtat...


Ha de... nu ska jag byta om till frisör och klippa till mannen... =o)

 
 
Ingen bild

Stina & Toss

19 februari 2008 20:57

Hej Susanne!

Tack för hälsningen i min blogg. Kommer jättegärna och tränar nu är det mer än dax att sparka i gång träningen på allvar om det ska bli någon start i 3:an till våren- hoppas få till det till helgen - såg att det var öppen träning på lördag - vilken tid?

Vad roligt att det går så bra med din nya stjärna. Bilderna på vovarna i förra inlägget är ju bara för söta.

Sköt om er

Stina

 
Malin

Malin

19 februari 2008 22:22

Hon är verkligen läcker Klicka!!
Härligt att du kommit igång med massageriet! Just nu är ju Doggy tyvärr skadad (olycka vid jakt), men kanske längre fram så kan du kanske knåda lite på honom. Eller du är kanske redan fullbokad??
Vi har sagt nu flera gånger att vi måste samla ihop ett gäng o träna lite. Hoppas vi kan få till en dag snart!
Ha en fortsatt bra vecka!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Stina & Toss

20 februari 2008 09:07

Hej Susanne,

Hmm jag skrev ett inlägg i går - men det verkar inte har kommit med??!! Gör ett nytt försök iaf.

Tack för hälsningen i min blogg. Jag kommer jättegärna och tränar på Näsbyhill - ska försöka till helgen. Det är mer än dax att ta tag i träningen på allvar - om det ska bli någon start i 3:an till våren eller vad säger du?

Vad roligt att det går så bra med din nya stjärna. Så söta bilder du har tagit på vovarna i förra inlägget - speciellt på Malte....

Sköt om er så hoppas jag vi ses snart på Näsbyhill..

Stina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards