Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Susanne - 24 februari 2008 20:54

Igår var de träningsdag på Näsbyhill jag och Klicka tränade först passivitetsträning... inte så himla kul tyckte Klicka... Stina tränade Toss och dom hade en såndär kul pipig boll... den ville Klicka ha... =o)

Efter en stund kunde även denna lilla dam ta det lite lugnare och då kunde vi sätta igång med att träna. Vi tränade positioner, fotposition, hon vet var hon ska in och stå vid sidan men jag har ju inte satt henne tidigare så det var nytt för dagen, hon bjuder jättefint på att in och ställa sig och då fick hon sittkommandot... tjoff så satt hon klistrad i rätt position!! =o) Då det inte är helt lätt att kolla henne från min vy... så fick jag hjälp av Stina, tack för klicken!!. Det tog ett par gånger för Klicka att komma igång när jag stod så "upprätt", men sen blev det bättre och bättre, ska lägga på fotkommando snart om det fortsätter såhär bra!! Vidare så var det ligg och sitt, hon bjuder fint på det åxå, men jag har nog haft taskig tajming nån gång då hon lägger sig när mina armar är neutrala och hon får sitt kommandot... vi har nästan klurat till det så hon vet vad som gäller nu... träning träning, det ger färdighet... eller hur var det.. =o)

Har åxå börjat på hindret, inget högt hopp såklart, bara nedersta plankan, men hon bjuder på hopp som bara den... hon slänger hopp på mig i hopp om att få belöning... =o) Måste åxå säga att trots att det var många hundar på appellplan så kunde hon ha koncentration på mig när vi tränade! Känns såååååå skööööönt!


Malte fick träna frittfölj och metallapport, lånade Toss metallapport och tro det eller ej men Malte har vilat sig iform för det gick kanon att apportera denna kalla  sak!! Fjärren, vår akilleshäl, tänk jag fick så bra tips av Leif och Tommy förra vecka att det är nästa löst =o) att man inte tänkt på det själv...


Efter ett bra träningspass så var det dags för massage och gissa ven som njöt... hanälskar att få massage min lilla Malte...


Matte sätt igång nu då...

Här gillar jag och ligga!!!


opps nu börjar Wallander... skriver om spåret i pausen...

Nu är det reklam... bra då hinner man med en massa annat. Jag brukar faktiskt träna hundarna i reklampauserna, kort intensiv träning... ett tag gick det så långt att Malte kom och buffa på mig när han hörde pausmusiken i desperat housewifes.... snacka om förstärkning... =o)


Nåväl idag så var vi ute och spårade, alla tre fick spår.

Malte:

Fick ett spår på ca. 500 m med 5 pinnar och sluttrasan. Han var så på G!! Mer noggran än på länge det blåste ju rätt bra så jag hade trixat till det lite eftersom han har problem i sidmotvind, han fick lite väl utplacerade blodkorvsbitar som nog hjälpte honom. Kul var det iaf. Vi som ska ut och tävla bruks snart...

Klicka:

Fick ca 150 m med lite "böj" började i sidvind som sen efter "böjjen" blev medvind, hon är oerfaren och blir lätt avbryúten av olika saker som hundskall, andra dofter och så men när hon väl är "rätt" i spåret så ligger hon på som bara den, fler spår så hon får erfarenhet. Hon har heltklart en hög insentitet och ett bra intresse, KUL =o)!!!

Asta:

Ca 350 m huller om buller bara på kul och duktig är hon och kul tycker hon det är!!! En gammal stjärna!!!!! Goa gamla Asta!


Må så gott alla!!!

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards