Alla inlägg den 23 maj 2007

Av Susanne - 23 maj 2007 22:37

KLOKA ORD PÅ VÄGEN.........
"Du har den hund du har!
Ta till vara de goda sidorna och irritera dig inte över de dåliga."
citat: Sven Järverud, Brukshunden 5/2006

Av Susanne - 23 maj 2007 09:45

Ja då var det dags för STOR PAUS i lydnaden!!!!! Vi tävlade i söndags och det gick INTE bra, vi som tränat så mycket på doft i gräset, vad hjälpte det när första startande luktar supergott och är förmodligen på gång att löpa, visst han ska lyda ändå så det är inget skyll, men hur lätt är det..???...när han märkte att jag inte sa till honom och inte var som vanligt inne på plan så trodde han såklart att det var ju helt ok att ha näsan fastklistrad i gräset... vi nollade de tre sista momenten...tyvärr... Vi började kanon och det kändes bra tills han fastnade i gräset, så nu är det storpaus på gång. Han är ju inte så jätteroad av lydnaden och jag vet att han kan alla momenten, så vi behöver inte stressa med dom. Vi ska ut i trean till hösten och vi ska INTE träna någon lydnad förren vi ska på kurs hos Canis i juli. Nu är det bara freestyle och freesbee som gäller! Det är kul säger Malte! Ja o så spåret såklart, vi ska ju ut och tävla i bruks åxå, första blir i september. Si jo...


En liten bild på Malte när han fick ha benet för sig själv...

Av Susanne - 23 maj 2007 09:43

...hjälps gärna åt att tugga ben... även om Malte nog helst vill ha det själv... han är så jätte fin mot Isak, de är riktiga jättekompisar!

Av Susanne - 23 maj 2007 09:35

Min fina tant Asta har ont i sina öron igen... hon är inte alls på G, bara trött och vill inte riktigt, inte kul!! Ska till veterinären med henne...

Hon har fått glukosamin i lite över ett år nu och hon har varit mycket piggare med det, jag skulle se hur hon var utan detta i kroppen för att se om det verkligen hjälper, nu har hon varit utan ca en månad och nu den sista veckan eller två veckorna så har hon blivit lugnare och mer stillsam, inte likt henne så jag ska snabbt införskaffa detta igen, tyvärr var det såklart slut i vår närmsta djurbutik, typiskt!!!

Hon har gett mig sååå himla mycket denna HÄRLIGA hund!!!!!!!!!!

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards