Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Susanne - 1 maj 2007 21:55

Började tidigt L8 hämtade mig kvart över sex, sen bar det iväg till Höör för tävling...vi var väldigt sammanbitna när vi kom fram, jag var nog mest... På lottningen blev vi nr. 3 o 4... då var det dags för platsläggningen... Jag var skitnervös efter den dåliga träningen i lördags, jag kände hur hela jag skakade...inte bra... vi la hundarna, Malte var snabb och fin ner, väl ute bakom gömslet, så peppade L8 mig jättemycket, TACK MIN VÄN!!! Jag var tvungen att samla mig så att han inte skulle resa sig innan, han läser ju mig som en öppen bok... Jag tvingade min nervositet (som jag kallar Bertil...) att stanna kvar bakom gömslet, så jag gick fram på starka ben och var väldigt målinriktad, gå in till hunden och titta inte på honom...han låg kvar och låg hur fint som helst...ppuuuhhhh...vilken lättnad, platsen avklarad med tio poäng.

Gjorde två inkallande med ställande utanför tävlingsbanan och positionsträning, sen var det vår tur... Började inte så bra med fria följet, han blev lite seg och jag fick peppa honom...dk... men men... han gick bättre efter jag sagt till honom, men han pendlar lite och tappar lite i position, fast han kändes jätteseg så såg det inte så hemskt ut (Cilla filmade...) Han gjorde ett fint läggande, ngt seg. Inkallande med ställande, tja han stannade iaf...även om jag tyckte att han tog några steg för mycket så fick vi fint betyg... så var det dags för vår fina ruta och vad gör jag då..??... jo jag tittar bara på den där förbaskade markeringen i gräsmattan så jag glömmer att sätta honom lite till höger eftersom han har sån svängradie, så han stannar med två tassar utanför.....f-n åxå... det blev bara fem poäng, men han skötte sig jättefint, det var jag som missade...apportering, tja, han hade fin fart ut men fick lite lek och tugg... Hoppet gick strålande!!! Precis som fjärren, träningen har gett resultat, tills nästa gång vi har strul...

Han kändes väldigt fin och bra och jag försökte hela tiden tänka på vad jag skulle göra och vad jag kunde påverka, även om jag missade lite på rutan... Jag är väldigt nöjd med honom, men jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE träna med mindre godis, jag har slarvat där, det blir ännu viktigare nu när vi ska tävla trean då är det längre program...


Sen var det dags för mig goa vän L8 och Leo, hon startade med ett strålande frittfölj!!!! Super L8!!! Följde sen på med finfint läggande och en kanonfin inkallning! När det var dags för rutan sprang Leo ut jättefint, men blev lite brydd av någon som skrek längre bort i en annan klass, detta satt kvar lite och späddes på när det var apportering och precis när han ska gripa så var det dags för denne någon att skrika igen...typiskt. Bortsett från detta så gick Leo hur bra som helst, det är ett mycket duktigt ekipage och L8 var ett riktigt proffs på planen, tänkte på hur de förflyttade sig mellan momenten och jobbade stenhårt på Leo, BRA JOBBAT L8!!!


Nu har vi lite att tänka på när vi ska på klickerkurs för tävlingslydnad i helgen, ser oerhört fram emot detta, ska bli jättekul att åka iväg med min bästa vän, ja jag vet att jag fjäskar, men jag måste ju peppa upp dig, du står mig väldigt nära och jag är rädd om mina vänner!!!

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards