Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Susanne - 15 maj 2007 22:29

Idag har jag roat mig med att låta Malte gå fram och dutta på av mig utvalt träd, rätt så kul faktiskt. Syftet med denna övning var att få honom att jobba med fokus från mig och inte alltid vända mot mig, även om det åxå är bra ibland, men inte i denna övnig. Tanken är att det såsmåningom ska bli framåtsändande av det hela...

Sen tränade vi alla delarna i inkallning med ställande för att sen baklängeskedja ihop det hela, han var rätt trött och flåsig till slut, det var väldigt varmt där vi tränade men jag fortsatte ändå, ville överträna honom och så länge han hade rätt tempo så gjorde det ju inget. Har fortfarande inte samma bromsstannande som Tant Asta har, men kanske det kommer...han stannar iallafall, det gjorde han inte innan...

Då var det dags att träna rutan, det har vi inte gjort sen tävlingen i Höör, ställde upp på ca. 20m och skickade honom, min lilla fantastiska vovve kutar med all fart rakt in!!! Jag ville även överträna honom här, pressa lite, se om det blir problem.... men nä inte idag, han hade bara full fart fram rakt in i rutan!!! Utom näst sista gången....han sprang rakt in i skuggan vid barnvagnen och ställde upp sig precis som om han vore i rutan, gjorde om det på kortare avstånd med target, då var det klockrent igen, så vi höll där.


Sen var det dags att åka och hålla kurs, i allmänlydnadskursen spårade vi, det var jättekul att se att alla hundarna tog spåren finfint så det är bara att hoppas att alla hussar och mattar kommer att göra denna braiga aktivering hemma åxå. Nästa kurs var tävlingslydnaden, vi kollade på filmen när vi hade videofilmat alla och gav lite råd och tips till kursarna en och en, sen var det dags för minitävling, alla fick prova på att vara domare, ringsekreterare och att tävla, gick jättebra lite nervöst och så men det hör ju till tävling så det är bara bra att framkalla den känslan på träning!


Tränade precis med min fina Tant Asta...hon har ju ett backande utan dess like...spikrakt och hon lyfter och går bak hon skuttar inte...fantastiskt, ska se ut en sommar tävling till henne och damma av henne rejält, hon MÅSTE få komma ut och tävla hon är min vackra fina läromästare!!! Tränade även fler positioner och behöver jag skriva hur det gick..??... =o)

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards