Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o)

Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.freewebs.com/treibball/index.htm

Inga skulle gå kurs i Mörarp i slutet av augusti och det fanns fler platser, kanske kan vara något?? kolla här http://marienilsson.hundsida.se/  Det är något alternativ till vallning, hunden ska valla bollar, ser ganska festligt ut =o) kolla själv här http://www.youtube.com/watch?v=QBJ9DVp9dyM


Men men... i eftermmiddags så var jag och träna lite med vovvarna och lekte en hel del med Malte, han haltade lite på hö fram av och till. Tänkte att jag måste kolla igenom honom när jag kom hem och att det kanske var som han trampat fel eller så... det var det åxå, hela klon var knäckt nästa ända in... jag fick klippt bort en del men det är ju lite knäckt kvar... det är bara att vila lite... trist tycker Patrik... han som fått en massa läxa av Emelie... =o)


Klicka fick lite träning hon med och hon blir säkrare och säkrare... får se hur det går hos Sanna imorgon... Snart är det ju dags för officiell debut... Jag är noga med Klickas grunder och vill inte gå för fort fram. Vi håller just nu på med att få säkerhet och uthållighet i delar av moment. Såklart finns det lite plats för trix åxå... det senaste är att Klicka lyfter framben och lägger huvudet på sne, ser ut som en katt som ska hoppa på en mus... då fick ju kommandot självklart bli -katt. Vi övar vidare på att vinka, hon vill helst göra det stående... jag vill att hon ska sitta. Sen ska vi träna på andra tassen åxå.

Nu är det Nicklas mat... tja det är nog snart slut, men jag måste se lite...

Kram på er...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards