Alla inlägg den 28 april 2007

Av Susanne - 28 april 2007 20:45

...började med en mycket märklig platsliggning... Malte började klia sig och resa sig och klia sig och klia sig...fast jag kom fram ur gömslet (där förövrigt jag och L8 var fullt uppe i en viktig diskusion....(o=...)...jag stod framför honom på tillslut 2m. men han kliade och började rulla runt..??..får verkligen hoppas att han låg i en myrstack eller nåt för det är inget beteende jag vill ha..!!!...och ja jag kollade genom hela honom efter ohyra och dyl.  Nåväl lika bra att inte göra någon sak av detta... vi kör på...

Körde därefter fria följet, känns mycket bra, han har dock tendens att pendla och komma lite före, särskillt när det blåser som det gjorde...hhmm...det låter hela tiden som jag skyller på en massa saker...kanske jag behöver träna mer rentav.. nä..vi kan ju redan allt...skämt åsido, visst behöver man alltid träna mer!!! Han kändes fin för nu iaf, när vi når elit så har vi ju tränat mer och då går han förhoppningsvis stabilare. Nästa var inkallning, fick lite tips hur vi skulle gå vidare, det funkade för stunden men jag är orolig för att få tvekan, så jag kör nog på på mitt sätt även om det kommer att ta lite lägre tid, när han väl sätter det så har jag en super inkallning. Han har sån hög fart hela hela tiden, även om jag kör ställande efter ställande, planen är att använda targeten på olika avstånd, någon tar bort den efter en inkallning så att vi gör några utan targeten, belöna endast när det är som jag vill ha det!!!!!

Va tränade vi sen...jo hoppet, han är rätt ok där åxå, jag måste bli snabbare på tävling att säga sitt, så han inte går utanför och hamnar för långt åt sidan....ska köra med kasta leksak några gånger åxå så jag får ut honom....

Sen körde jag min berömda fjärr i en hög med kaninbajs...han gjorde sin fjärr med glans!!!! Var kul att träna även idag!! Kul när det är duktiga personer som hjälper en och kommer med tips och råd, även om man är lite envis och vill köra sitt egna sätt ibland...

L8 och Leo hade ingen superdag...Leo var inte riktigt som han brukar vara... men det var å andra sidan inte heller L8...hon måste vara rädd om sig!!! KAN DU FÖRSTÅ DET MIN GOA VÄN!!!

Nu var det inte så mycket mer som hände på träningen... vi är inne i ett bra flyt jag och Malte just nu så vi hoppas att det håller i sig till tisdag... tävling... =o)...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards