Alla inlägg den 23 april 2007

Av Susanne - 23 april 2007 21:23

... försvann...så jag får börja med att skriva om allt igen... och jag som sa till mig själv att jag inte skulle börja blogga... Nåväl, det är väl lika bra att följa trenden...


Jag har tänkt att använda min blogg till min träningsdagbok i min hundträning... ja mitt intresse är hund och väldigt mycket hund!


Efter en freestylekurs i helgen för Frida Binette så är både jag och Malte laddade och inspirerade att fortsätta träna på våra tricks...

Idag har vi tränat att gå på två ben och det har börjat lossna, Malte gick nästan 1 meter!!! Kul!!! Vi tränade vidare på att få ihop flyt när vi ska göra flera rörelser irad, snurra, snurra runt ben och gå runt mig och därefter slalom mellan benen både när jag går framåt och bakåt, (ska träna på att få Malte och backa slalom åxå, det ser så himla härligt ut!) Hann inte med så mycket mer träning innan barnen kallade och ville ha sin uppmärksamhet...


För ett par veckor sen så var jag och min kompis i Hällefors på en grundkurs i inlärning, på HUNDCAMPUS för etolog Tobias Gustavsson. Vilken otroligt bildad och kunnig människa!!! Vi lärde oss en hel massa om inlärning och hur man gör på enkla vis för att få en optimal träning för sin hund. Mycket givande och kan varmt rekomenderas till alla som vill gå vidare i sin hundkunskap. Vi tränade givetvis även med våra hundar, även om det var en hel del teori, då var Tobias sambo Jessica med som åxå hon sitter inne med hur mycket hund och träningskunskap som helst. Vi fick med små "enlka" justeringar fart på vår träning och såg snabba resultat, hur kul som helst. En viktig del i detta var att leka rätt med sin hund, att inte konkurrera om leksaken eller att hunden sprang på sitt håll och lekte för sig själv, vi lärde oss att leka rätt för att få bättre relation och kontakt men våra hundar, även om jag tyckte att jag lekte rätt med min Malte så justera vi lite på leken och det blev genast en stor förändring, jag såg att detta kommer att förbättra vår relation även i andra sammanhang och i vår lydnadsträning....


Nu några veckor senare så vet jag att det har ändrat sig till det bättre! Malte är mycket mer på G, har mer fokus på mig och orkar hålla koncentrationen längre under träningspassen.


Nu blir det inte mer idag....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards