Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Idag har vi...

Av Susanne - 12 mars 2008 21:59

... hunnit med en hel massa! Direkt efter jobbet var det snabbt hem och ta en fika med familjen och samtidigt passa på att träna lite "sätta-ring-på pinne" med Klicka, hon satte faktiskt på den idag 2 ggr!!! Fast det var lite tur med, men hon vet iaf åt vilket håll den ska...

Sen var det iväg till Toves violinlektion, perfekt då kan jag passa på att träna lite hund i Skurup. Malte först ut och det blev lite frisbee trix först och han var sååå på G när han såg frisbeena =o) Lite slarv med backningen men när han fatta att det inte fanns någon genväg så gick det bättre. Vidare var det framförgående träning... efter flera vändor så kopplade han idag faktiskt av sig själv!!! Använde trasa idag och inte godisskål... mer motivation för honom, så det ska jag fortsätta med... mitt iall träning ringer luren... Tove... det är ingen violin idag... ajdå... bara att avbryta och köra och hämta henne... Med lite tid innan ridningen åkte vi till Bräkneskogen och tog en lite runda. Kanon med hundmöte! Malte är en stjärna i koppel när Tove håller, gulleMalte!!


Måste träna på detta j-la skällande i bilen... det är den lilla underbara Klickalisan... =o( det är ett stort måsteträning som jag MÅSTE ta tag i!!!

Vidare så åkte vi till stallet och Tove ville vara där själv med kompisarna... jaha... såg perfekta fält bakom ridhuset... gissa vad, jag lägger spår! 400m spår med serpentiner och vinklar, 2 pinnar och 2 snusdosor...

Medan spåret låg till sig så gick jag och Klicka in i Anderslöv och satte oss på torget och tittade på folk, tog ett litet tag sen kunde hon slappna av fint, skööönt, träninger börjar ge resultat =o)

När vi kom till stallet igen så tog de precis ut hästarna, bra tänkte jag träning för Klicka, hon sa inte ett ljud utan satt lungt och fint och tittade. Duktig flicka!!!


Malte tog spåret jättefint idag!!! Han kändes så säker, fast det var så blåsigt och olika riktningar. Han är duktig på att spåra lille prinsen, så himla skönt med lite ljusare kvällar så man hinner ut och träna lite innan mörkret kommer.


Väl hemma igen så var det snabbdusch som gällde för Tove och sen vidare till scouterna... jag åkte hem till min goa kompis Katarina (Katarinas hundtrim i Skivarp) och masserade hennes ena vovve Melody, min favoritpudel!!! Hon är så jättehärlig!!! Eftersom man måste hinna med fika åxå så hann vi inte Ida idag... men vi kan ju fika en dag till =o)...


Nu är det SOVA som gäller för mig... Jag är nöjd med dagen iaf, skönt med tränade vovvar som ligger här och sover gott.


Måste bara ha in lite bilder...


PUSS!!!

Mys mellan mina grabbar...


Hur söta som helst, eller hur!!?!!

Här kan man sova tryggt efter lite bus...


Nu är det väl min tur...

Avundsjuk liten Klicka som måste ta öve lite... =o)

Må så gott!

 
 
L8

L8

13 mars 2008 13:08



Halloj Vännen!

Hur goa är inte dina killar....;) Helt underbara! Malte är ju bara fantastisk!!
Isak kommer att bli nästa "pojken som pratar med hundar.." så gulligt

Förresten, vad kul att du gillar TAKIDA!!! Dom e ju bara superbra!!

Kramar i massor....

http://www.l8ardin.cybersite.se

 
Malin, Oscar och Zolo

Malin, Oscar och Zolo

14 mars 2008 23:10

MAlte verkar ha en ängels tålamod, både en människovalp och så Klicka till på köpet. Vilka helt underbara bilder:)

Ses snart hoppas jag skall försöka få tid att titta ner snart.

KRAM Malin

http://tokigaflattar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards