Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

Lite olika träning...

Av Susanne - 9 mars 2008 18:26

Det var ju en hel vecka sen senast och det har faktiskt hänt en hel del på träningsfronten...

Klicka har varit i storstaden Malmö och tränat sig på att titta på ankor, förbipasserande joggare, cyklister och annat skoj... Det där med passivitetsträning är inte kul... När vi gick i en trappuppgång och kom ner till dörren ut så speglade sig glaset och gissa... jo vrålskall... vad i hela friden är det sa Klicka, hon lugnade sig och såg sig själv i glaset... tänk vad mycket man ska lära sig...


I veckan har jag tränat en hel del hemmapyssel och det känns att vi är igång igen efter lite stiltje...

Det har varit positioner för Malte han har blivit lite ringrostig på det, men efter ett par repetitioner så blev det redan mkt bättre, bra =o)

Vi har åxå tränat vidare på vårt "freestyle"-program..., det är inte helt 100 men vi tränar iaf på ett program =o) nytt är att och vi backar från varandra och den träningen går mkt bra! efter ca. 5 m backning så ska det bugas och sen hoppa över mitt ben osv... Han tycker det är mkt kul och med lite frisbeekast där emellan, kommer det att bli superkul...hoppas jag...


Klicka har fått träna vidare på att stanna kvar och stadga i positionerna vilket hon är duktig på. Hon blandar fortfarande ihop sitt och ligg om man väntar för länge med klicket... men vi tränar på.

Igår så fick jag eminent hjälp av L8, me att klicka Klicka... (hur låter det...klicka Klicka...) det blev så bra att det sitter idag!!! Nu har hon fått in fot-positionen och jag har lagt på fotkomandot! KUL! Tack för hjälpen!

Vidare i fotpositionsträningen idag så fick Heinz uppgiften att klicka och det blev hur bra som helst, vi tränade med slumpmässig belöning och hon blev säkrare och säkrare, mer träning och hon kommer att bli... tja vem vet...

Hon är åxå duktig på att bjuda på hoppet och att hoppa tillbaka!, vi hoppar bara med två plankor så det är inte så högt... men kul är det tycker hon!!!

Vi har åxå tränat på slalom mellan benen... ett ben kan hon bjuda på =o) sen är det ligg som gäller... snacka om at tjag haft dålig tajming... kan inte annat än att småskratta lite hon är ju sååå kvicklärd... inte då alltid på det rätta.. =o) Vi har börjat på baklängesgång och på att vända upp, fina positioner!!! Vi har dessutom börjat på att träna in "sätts-ring-på-pinne" hon är inte långt ifrån att göra rätt... lite träning till så...


Jag har haft klickerkurs i helgen på Näsbyhill det är alltid lika kul! Att få fler att komma in i denna kreativa härliga träningsvärld =)

Klicka fick vara övningshund, det klarade hon med bravur... säg vad denna lilla dam inte skulle göra för godis...

Jag hade medvetet väntat på att träna in nostarget på Klicka för att ha en "rå" hund att visa detta på... bara det att hon är ju ganska kreativ redan innan och klickad i hela sitt lilla liv... lite pinsamt blev det när hon klarade det direkt... men men så är det hundarna är ju olika och en hund som alltid blivit klickad kan vara stor skillnad mot en som blir inklickad lite senare i livet och som innan alltid blivit visad... hursomhelst var det härliga hundar och "mattar" som var och tränade och jag vet at ni kommer att fixa detta med glans!


I vecka så fortsätter vi med vår träning och jag MÅSTE träna in framförgåendet på Malte... vi ska ju snart tävla...


Önskar alla en trevlig hundträningsvecka!!!   Kramen...

 
 
L8

L8

10 mars 2008 07:01

TACK själv!! Så himla fin din lilla KLICKA är!!! Kommer att bli lydnadschampion hur lätt som helst ;-)
Ser verkligen framemot fler träningar...bara att säga till, så åker iväg!!
Ha det superbäst!
KRAM

http://www.l8ardin.cybersite.se

 
emma & skott

emma & skott

10 mars 2008 08:31

Hur många timmar har ditt dygn??!! :D Oj vad ni har tränat på!
jag är övertygad om att det inte finns några begränsningar för dej & din underbara Klicka.
Ha en bra vecka, hör av mej så bestämmer vi en tid.
krameli kram

http://dualdogs.dinstudio.se

 
Cilla med Somollis Tuva

Cilla med Somollis Tuva

12 mars 2008 21:30

Bamsekram
Cilla

http://tuva.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards