Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Tidig träning...

Av Susanne - 2 mars 2008 09:28

Igår så var det tränaing kl. 8 på Näsbyhill... Vi hade tur med vädret jag och Jenny! När vi tränade så var det soligt =o) När vi var klara så kom regnet =o(

Malte tränade lite lydnadsmoment idag!!! Hör och häpna med det var seriös lydnadsträning... Vi tränade rutan, som för övrtigt gick riktigt bra med tanke på att vi inte tränat så seriös lydnad på ett tag... lite då och då bara... men nu så har jag planerat träning för 5 veckor för både Malte och Klicka, känns BRA!

Åter till rutan... han är duktig på att hitta mitten själv, han håller på att röra sig till jag säger stanna, så vill jag ha det jag vill inte ha att han stannar där han själv tycker... så jag är glad att han "kom ihåg" så bra. Vidare så tränade vi hopp sitt, vilket vi inte gjort på ett tag eftersom vi inte är där i tävlingslydnaden, men nu när vi ska tävla bruks så finns det ju med...

Han hoppar ju på hur långt avstånd som helst =o) hittar hindret själv över hela appellplan =o) Nåväl, seriöst så glömde han att man ska ju sitta på andra sidan... det har ju varit mycket hopp-apport och då ska man ju snabbt som ögat tillbaka... Efter ett par gånger så var det som om poletten trilla ner... jasså var det så här du menade.. och då gick det finfint.

Framförgåendet är ju åxå ett moment som finns med i brukslydnaden... ojdå... kanske ska börja träna lite på det... Ja vi tränade lite satte skålar att gå emellan... han är ju duktig på att gå i koppel så det var inte helt självklars för honom att gå före fast det stod godisskålar... Efter flera rundor fram och tillbaka så klickade det till lite för honom =o) Vi fick ett par framförgående... men vi måste nog lägga lite mer tid på detta...


Efter träningen var det dags för lite bus... Jennys hund en superhärlig schäfertik var mycket attraktiv tyckte Malte, han är ju en superduper tjejtjusare... KUL att springa och busa lite tyckte Malte, Klicka är ju liten... och Asta vill inte längre... På tal om Asta... gick långrunda i fredags på ca. 50 min och efter halva rundan så hade jag Asta gående brevid eller bakom mig... inte kul, hon är inte bra alls... haltar lite bak åxå... hon är pigg och glad precis när hon kommer ut men sen orkar hon inte så länge.


Klicka fick träna passivitet... idag igen sa hon... fy vad detta är trist!!! Men hon fick faktiskt åxå träna lite sen. Vi tränade på stanna kvar, har varit lite slarvig med det... uppsss... inte bra, men nu så tar vi tag i det. Hon klarar det fint till jag är ca. 2-3 meter ifrån henne, sen är det svårt... hon stannar kvar om jag är brevid henne i ca 15-30 sek. Men det är bara att träna på!


På em var det dags för Isak att ha kalas, (han fyller 2 den 7/3) Klicka fick som ända hund vara med... hon är så himla lätt att ha med sig (vi hade kalas hemma hos farmor och farfar... ganska praktiskt faktiskt =o)...) Snäll och trevlig mot alla och så är hon ju liten... =o)

Hon var ganska trött efter det... hon har inte varit bland så mycket folk inomhus innan... Patriks släkt är ganska stor...


Ska iväg till Malmö senare, då blir det träning i stadsmiljö...


KramKramKram...

 
 
Stina

Stina

2 mars 2008 11:36

I går var det helt rätt och träna tidigt (tänk om man hade varit morgonpigg på helgen) sedan kom ju det där regnet...ggrr...;-)Vad kul att rutan sitter kvar trots träningsuppehållet. Måste oxå göra en seriös träningsplan så att det blir mer ordning och reda med träningen.

Ha det bra
Stina Toss & Silja

http://tosseriet.webblogg.se

 
malte o snoken me matte

malte o snoken me matte

2 mars 2008 16:57

hej! sötnosar!! Har ni malmötips för en matte o två blivande skånepågstaxar??HEj

http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se

 
emma & skott

emma & skott

7 mars 2008 16:03

Hej på er!!
Hoppas att allt är bra med er!!! Vill önska er en trevlig helg!
krameli kram

http://dualdogs.dinstudio.se

 
Malin, Oscar och Zolo

Malin, Oscar och Zolo

7 mars 2008 21:38

Trevlig helg och lycka till med alla nya kurser ni sätter igång nu:)

KRAMKRAM

http://tokigaflattar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 maj 2008 19:59

Jag har en ny hemsida under uppbyggnad... tar lite tid =o)   www.klicka.cybersite.se   Må så gott!!  //  Susanne ...

Av Susanne - 25 maj 2008 20:38

Helgen har förflutit med familjen, vilket har varit helt underbart!!! Det har under den senaste tiden varit lite väl mycket i mitt liv och jag MÅSTE dra ner på det hela nu för att undvika den där berömda väggen...   Lite hundträning har det ju ändå b...

Av Susanne - 22 maj 2008 19:50

Då var det dags för att blogga igen... två dagar i rad nästan... =o) Jag har pratat med min goda vän Inga, hon har hittat en "ny" hundsport som heter Treibball, jag hade aldrig hört talas om det innan hon sade det. Kolla länk och läs mer http://www.f...

Av Susanne - 20 maj 2008 22:11

I fredags så bar det iväg till Tolånga för att träningstävla hos Sanna Wendel. Vi var 5 ekipage i olika klasser. Jag och Klicka är ju inte riktigt i klass 1 än... men vi ville ändå kolla av var vi stod. Vi började med platsligg, jag gick inte ut på f...

Av Susanne - 7 maj 2008 20:26

Fick just mail från holland, kolla gärna in på denna sidan http://www.dutchdiscdogs.nl/deelnemende%20teams.htm det är med dessa jag och Patrik ska åka och träna, hur kul som helst!!!   Danette och Martijn har 5 BC och en tax men även denna lilla bedå...

Presentation

Omröstning

Har du en Berger des Pyrénee?
 A Face Rase
 A Poil Long
 Nej, jag har en Aussie.
 Nej, jag har en annan ras.
 Nej, jag har en blandras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards